22 Mart 2012 Perşembe

Çiy Kutusu


- hayır, dünyaya nazırım efendim
biraz gözyaşı dinlersem evet şuracıkta evet
size zararım dokunmaz öyle mi?
âlâ..
bir daha vurabilirsiniz madem şurama
benim omuzlarım çünkü efendim benim omuzlarım
çiyin düştügü yerdir..


- derler ki rüyamda düşüyorum
düşümek eylemini gerçekleştirdiğimden midir nedir
mutevellit miyimdir neyimdir ben elit gavur incirkuşu
otuziki kanadımla ben, gülüyorum
hanım! diye sesleniyorum keneviri getir
düşman diye işaretlediklerimi çağır
hepsine geri vereceğim hatıralarla anemonları
kendi kendime yetebilen bir ülkeyim çok şükür..


- piyanolu bir şehirde olduğunuza ne şüphe!
çağırıyorsunuz pek naziksiniz
gelemeyebilirim çünkü ben çiy toplamalıyım
çiy kutusu gavur incirkuşu olaraktan fakat o şehri satın alabilirim
kaç pera?


- şimdi bir yasakmeyveağacı gibi dimdik ve keskin
şimdi durmamacasına uyuyorsunuz
hiç durmuyorsunuz hep uyuyarak ve sanki
gözünüzün menevişine dokunayım derken
hep bir okullara gidiyorsunuz
hanım! diye seslenmeseydi de duyacaktınız gibisiniz
incirkuşu size
otuziki kanadıyla yirmisekiz leşi
olduğu olmuştur onun..


- gozlerimi koyvermiyor çiy
okuma parçaları saplanıyor bilmemnerelerime..
anlaşılan o ki bindokuzyuzkırkbeş
bu yıl kışa denk geliyor..
efendim
yüzümü sürdüğüm toprak
göğsüme dikili hayal
papatyayı utandıran giz..


- ağzınızdan kalkan son vapura
martılar eklemeliyiz..

Onur Erler - 2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder